Úvod » Aktuality » Filip Mareš po Rzeszowě: „Barumka bude klíčová!“

Filip Mareš po Rzeszowě: „Barumka bude klíčová!“

Soutěžní posádka ACCR Czech Teamu, Filip Mareš a Jan Hloušek, dosáhla v Rzeszowě skvělého výsledku. Druhé místo za Jari Huttunenem katapultovalo Mareše na čtvrtou příčku průběžného hodnocení ERC U27. Další soutěž juniorského mistrovství bude mít díky tomu strhující náboj. Už jen proto, že jí bude zlínská Barum Rally. Více se dozvíte v rozhovoru Filipa Mareše s redaktorem EWRC.

Velkou časovou mezeru mezi posledním závodem ERC U27 a Rally Rzeszow jsi vyplnil závody v ČR. Lze říct, že se Ti nějaký z nich nepovedl a proč?

Určitě je vždy co zlepšovat, na našem výkonu vidím rezervy u všech odjetých závodů. Důležité ale je, že se nám při posledních třech startech v MČR podařilo mezi dvoukolkami zvítězit a propracovat se do čela průběžného hodnocení. S tím můžeme být spokojení, i když souboje s našimi rychlými soupeři budou určitě pokračovat a není zdaleka ještě dobojováno. V Pačejově jsme startovali v rámci přípravy na Rally Rzeszów a o výsledek nám tedy tolik nešlo. Chtěli jsme se především rozjet a vyzkoušet různé varianty nastavení, což se podařilo podle plánu. Vítězství by bylo pochopitelně příjemné, naši soupeři jeli ale na rozdíl od nás v Pačejově již poněkolikáté a nemělo smysl za každou cenu, v boji o vítězství, riskovat poškození vozu týden před Polskem.

Jak bys popsal tratě u našich severních sousedů? Co všechno připravili pořadatelé Rally Rzeszow v letošním roce?

Abych byl upřímný, podle informací, které jsem k závodu měl, jsem čekal RZ více podobné tratím v ČR. V okolí Rzeszówa byl poměrně kluzký asfalt a tratě byly neskutečně rychlé, i když rozhodně ne nudné. Naopak, neustále se střídaly zatáčky různých poloměrů, měnila se přilnavost, šíře vozovky, do toho velké množství horizontů nebo hlubokých katů, ze kterých se vytahalo hodně nečistot. Málo nebylo ale ani protikatovacích zábran. Zkoušky byly také poměrně dlouhé, což jsem uvítal. Napsat si zde při prvním startu kvalitní rozpis, při dvou seznamovacích průjezdech, bylo velikou výzvou. Převedeno do rychlosti, ve které se při závodě jelo, to byl pořádný adrenalin.

První etapa byla poznamenaná velkým počtem havárií a následným přidělováním časů. Ty jsi dostal přidělené časy za oba průjezdy RZ Pstragowa. Co se tam dělo?

Vstup do závodu se nám podařil. V kvalifikaci jsme sice vlivem poškozeného ventilku přišli o jednu pneumatiku z limitu pro závod, v první dlouhé zkoušce jsme ale zajeli na dostřel od továrních posádek Opelu, což nás těšilo. Na druhé RZ nám byla zhruba 5 kilometrů před cílem signalizována červená vlajka, o chvíli později jsme zastavovali u nepříjemné nehody Dariusze Polońskiho. V úplně stejné zatáčce při druhém průjezdu havarovala Emma Falcón, i u její nehody jsme zastavovali a poskytovali pomoc. Přidělování časů ale neprobíhalo zrovna právě rychle a tak nám dlouho ve výsledcích zůstával náš skutečný čas, včetně mnoha minut strávených u obou nehod.


Jaký je to pocit vyrážet do druhého závodního dne a nevědět na jaké pozici jsi? V přidělování náhradních časů Poláci moc pružní nebyli…

Nebyli, nutno ale říci, že situaci měli velmi složitou a nebylo jim co závidět. My jsme ale svou pozici de facto znali. I přesto, že jsme zajížděli rychlé časy v první trojce, byli jsme klasifikovaní, tuším, jako desátí. Bral jsem to jako fakt, v tu chvíli jsem věděl, že máme slušnou rychlost a byl jsem odhodlaný jít do toho i v sobotu na 100%. Přidělování časů jsem ze své pozice už nemohl příliš ovlivnit. Horší pro nás v danou chvíli byla startovní pozice až na chvostu pole ERC. Třeba na druhé sobotní RZ jsme vlivem toho ztratili čas za pomaleji jedoucí posádkou.

Sobota už byla v pořádku, odjeli jste všechny zkoušky a v cíli na Tebe čekalo sladké druhé místo za továrním jezdcem Huttunenem. Výsledek snů?

Rozhodně řadím tento výsledek hodně vysoko, ne-li úplně nejvýše. Byl to pro většinu účastníků ERC Junior nový závod a výchozí pozice nás všech tak byla porovnatelná. Klíčovou roli hrál pro všechny rozpis, o to více pozornosti jsme mu před závodem věnovali. S odstupem času mě velmi těší, že nám naše poznámky na této soutěži fungovaly a třeba na RZ Wysoka, která byla z mého pohledu asi nejtěžší, jsme se svezli opravdu skvěle. Vítězství by pochopitelně bylo ještě lepší, ale druhé místo za továrním jezdcem, za kterým stojí Marcus Grönholm a který týden před tím vyhrál podnik WRC2, snad také není špatná vizitka. Velmi si cením i skalpu ryze domácího Alekse Zawady, který byl před závodem pasován do role jednoho z favoritů. Udělám vše proto, aby nám na Barum Rally porážku nevrátil.

Kolik se bylo na soutěž podívat fanoušků? Registroval jsi i české fanoušky?

Fanoušků se bylo podívat poměrně hodně, občas byl větší hlouček také docela dobrým identifikátorem záludného místa. :) Jinak musím bohužel říci, že větší počet českých fandů jsem nezaznamenal. Ač soutěž nebyla od ČR příliš vzdálená, kromě českých fotografů či členů týmů, jsem na české fanoušky v Polsku nenarazil. Možná jsem na ně ale jen neměl štěstí. :)

Půjde to i lépe? Přichází Barum Rally, jediná soutěž v ERC, kde nepojedeš poprvé. Jsou vůbec tovární jezdci Opelu Huttunen a Ingram k poražení?

Ano, jsou. My se ale nyní soustředíme především sami na sebe, hledáme své vlastní rezervy a na nich se snažíme systematicky pracovat. Věřím, že do Zlína přijedeme velmi dobře připravení a pokud bude vše fungovat, rád bych se těm nejrychlejším zase o něco více přiblížil. V Polsku jsme byli schopní stabilně zajíždět druhé a třetí časy, proto bych byl rád, kdybychom na Barum Rally dokázali nejen udržet tuto vyrovnanost, ale třeba jí také vylepšili vítězstvími v RZ. Na druhou stranu si uvědomuji, že proti nám stojí tovární tým a třeba Chris Ingram bude na barumce startovat již počtvrté. Ale není to jen o těchto dvou jezdcích. Je tam také několik dalších velmi rychlých pilotů, kteří ve Zlíně mohou pomýšlet na vítězství.

 

V hodnocení ERC U27 jsi poskočil na 4. příčku. To není špatné na kluka, který ještě před třemi lety jezdil volné závody a řešil soutěž od soutěže…

Jako by to bylo včera. Musím říci, že jsem dlouho snil o startech v takovéto konkurenci a už tehdy, při účasti ve volných podnicích, pro mě byly podobné myšlenky hnacím motorem. Nyní tento sen mohu žít, za což velmi vděčím především projektu Autoklub Peugeot Rally Talent a všem jeho partnerům. Jinak máme nyní, ze tří startů v ERC Junior, dvě pódiová umístění, což není špatné. Trochu nás stále může mrzet naše odstoupení na Kanárských ostrovech, byly bychom v tuto chvíli v tabulce ještě výše. Systém bodování nám nicméně dává šanci na nápravu a já se rozhodně chci pokusit o posun na pódium. Barum Rally bude z tohoto pohledu klíčová!

Zpět na výpis

Pořadatel

autoklub

Partneři

PS-ceska-republika-broderie

 

gekon

 

apfreight

 

pirelli

 

FASTER - logo s dovětkem a webem - CMYK

 

garaz_cz

 

mk-racing

ewrc

TOTAL

 

m-cam

   BPR_text_napravo_pruhledny_2

AČR autoklub české republiky

Kontakt

Rallytalent@autoklub.cz

Design: BPR | Vyrobilo: Cliquo & B interactive